Sportoljunk együtt – hittanos tábor Jánkmajtison

Ép testben ép lélek – sport és hittantábor Jánkmajtison

Mi kell egy jó táborhoz? Válaszd ki a megfelelő helyszínt és időpontot, legyenek vállalkozó kedvű kicsik és nagyok, adj hozzá nagy adagban jókedvet, változatos programot, fűszerezd meg lelkiséggel, gondoskodj sok-sok mozgásról és szinte garantált a tábor sikere.

A helyszín kiválasztásánál egyházmegyénk területén újonnan kialakított zarándokházat választottuk, első vendégeiként a minden szempontból ideális táborhelyül. Jézus Krisztus arra kéri tanítványait, hogy a mindennapi feladatok és az evangélium hirdetésének nagy szolgálata közepette se feledkezzenek meg arról, hogy szükség van megállásra, az élet rejtett szépségeinek meglátására, egymással töltött minőségi időre. A jánkmajtisi „Jánki Lukács Zarándokház” ezt a jézusi nemes küldetést szeretné teljesíteni, amikor szeretettel várja, mind az egyéni, mind a közösségben elcsendesedni, megpihenni és kikapcsolódni vágyókat, akik szeretnének ebben a rohanó világban, felfedezni Isten teremtett világának szépségét, a szatmári tájon és embereken keresztül; találkozni valódi önmagukkal, időt és figyelmet ajándékozni a másiknak. – írták vendéglátóink a helyszínről. Valóban minőségi idő volt augusztus 5-9. között az egyeki gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.

A vállalkozó kedvű kicsikből és nagyokból sem volt hiány, jól összeszokott közösség kelt útra hétfőn reggel. Egyházközségünk fiataljai, felnőtt munkatársai évek óta táboroznak együtt, hogy a mögöttünk hagyott hónapok fáradalmait együtt pihenjék ki, örüljenek egymás társaságának. Egy felújított, kellemes zarándokház szálláshelyre érkeztünk, ahol kedves emberek fogadtatásában, és folyamatos gondoskodó szeretetükben részesültünk. A változatos programok között szerepelt sok sport, tekintettel arra, hogy az EFOP-1.3.7-17-2017-00296 azonosító számú projekt finanszírozta a tábor költségeit.  Mindennapos testnevelésünket reggeli tornával indítottuk, majd a közkedvelt foci, játszótéri ügyességi torna, illetve különböző mozgásos játékok (pl. számháború) alkották. Az egyik tábori napon kicsik és nagyok mind, két keréken tettünk látogatást Nagygécre, a szellemfaluba, ott a helyi történelem részleteiből kaptunk ízelítőt, és megmásztuk a kilátót.

Természetesen a mozgás mellett a lelki programok adták a keretét napjainknak: közös reggeli és esti imával kezdtük és zártuk a napot, a szentmise és zsolozsma végzése segített abban, hogy Isten jelenlétében töltsük el az időt, és neki adjunk hálát azért, amivel megajándékozott bennünket. A napjainkat átölelte az angyali őrködésünk, az őrangyalos játék.

A tábor egyik napján Kolozsvárra látogattunk. Helyi idegenvezetőnk, Dr. Poszet Szilárd egyetemi adjunktus volt, aki általános fizikai és társadalmi földrajzot, térképészetet, környezetföldrajzot, településtant és éghajlattant is tanít. Vele sétáltunk a kincses Kolozsvár utcáin és kerestük fel a legfontosabb nevezetességeit.

Íme egy kis ízelítő a táborozók visszajelzéseiből:

Legjobb élményem az erdélyi utazás volt, mert elsőnek járhattam kinn “külföldön” és nagyon tetszett Kolozsvár. Örültem a vizespalackos kézszorítós játéknak és a legszebb pillanatom amikor Tomi az őrangyalom vitte a táskámat Kolozsváron és nem nekem kellett cipelnem. (Petra)

Az volt a legjobb, amikor számháborút játszottam a barátaimmal és amikor a számháborúban a csapatban megszereztem a zászlót és az esti szalonnasütés. (Levente)

A legjobb élményem a számháború volt, valamint a csülkös játék ,kicsit újra gyermek lehettem. Az esti énekes imádság “Az immár a nap leáldozott” nagyon sokat jelentett számomra, valamint az esti játékban amikor felnéztem és megláttam a két gyermekemet és csak mi voltunk 3-an. (Maffiás játék)

A legszebb pillanatom, a tábortűz melletti szalonnasütés volt, és amikor Janka elaludt és legalább egyszer vecsernyén részt vehettem én is, és közben megnéztem a templom belsejét. (Gizella)

Nekem a legjobban a csütörtöki nap tetszett, mert a strandon voltunk és nagyon jól éreztem magam (éreztük magunkat). Amikor Kolozsváron jártunk, nagyon tetszett, hogy láthattuk pár hírességnek a sírját a Házsongárdi temetőbe, a táj engem nagyon lenyűgözött. A bicikli túra is nagyon jó volt. Rengetek élménnyel gazdagodtam, hitemet mélyítettem, űj barátokat szereztem! Ezúton is szeretném megköszönni hogy ezt a pár napot együtt tölthettünk, és köszönöm hogy ott lehettem! Egyszerűen KÖSZÖNÖK MINDENT! (Nóra)

Cintia első alkalommal volt távol a családjától. Anyukája írta: „Minden nap boldogan mesélt a napi programokról. Hétfőn az utazásról, a szállásról, a számháborúról. Kedden a kerékpártúráról, hogy ő nagy kerékpárral is tud menni. Szerdán a Kolozsvári utazásról ” Anya nagyon messze voltunk, nagyon szép volt, nagyon elfáradtam.” Csütörtökön a fürdőzésről, és az esti nyársalásról boldogan mesélt. Említette a reggeli tornát, és azt, hogy nem takarítottak rendesen, ezért nem ők voltak a legügyesebbek. Köszönöm, hogy ott lehetett és ilyen sok élményben részesülhetett.”

Nekem az tetszett a táborban a legjobban, hogy nagyon jó volt a társaság! Ez elfeledtette velem azt is hogy néha jól elfáradtam. A házigazdák pedig olyan kedvesek voltak!! Nagyon-nagyon jól éreztem magam! Köszönöm, hogy ott lehettem! (Bibi)

Bibi édesanyja írta: Nagyon tetszik, hogy hatalmas hangsúlyt fektettetek a közösségformálásra és ez megalapozta a tábor családi légkörét. A gyerekek élményei és a fotók is tükrözik a kohéziót. Bibinek ez volt a legfontosabb és a programok is szuperek voltak! Köszönjük a lehetőséget!

Nagyon jól éreztem magam a táborban, mert egy szerető közösségben voltam. Jók voltak a játékok, amiket játszottunk, így kicsit közelebb kerültünk egymáshoz. Az esti előadások is nagyon szórakoztatóak voltak. A tábori programokat is nagyon élveztem. A kerékpártúra eléggé fárasztó volt, de megérte a fáradtságot, mert láthattam a nagygéci templomot és környékét. A kolozsvári kirándulás remek élmény volt. Igaz, hogy már egyszer jártam ott, de nem láttam ennyire részletesen a templomokat, szobrokat. Nem hallottam ennyire sokat az épületek, szobrok történetéről, ami nagyon érdekes volt. A fürdőben is jól éreztem magam. Köszönöm, hogy ott lehettem! (Kamilla)

Számomra a tábor nagyon jó volt, sok új élményt szereztem. Jó volt egy remek közösségben tölteni az időt, illetve új játékokat megismerni. Nem bántam meg hogy elmentem, ha tudok jövő évben is ott leszek. (Tomi)

„Minden tetszett.”- így vélekedtek a gyerekek. Így a valóságot dalba öntve énekelhettük, hogy „Jó, jó, jó, jó, de jó nekem….” Búcsút vettünk a nagyszerű vendéglátóinktól, és a szuper táborhelytől! Nagyon sok, imádságos, sportos egyszerűen szép, gyönyörű, vidám, tartalmas, pihentető, játékkal teli, fürdős, finom, bulizós, tervezett, szervezett, váratlan, meghitt, szeretetteljes…élményekben lehetett részünk.. Fantasztikus gyerekekkel és felnőttekkel! (Papp család)

Az érkezést követően a legjobb barátnőmmel, Sárával kerültem egy szobában, aminek mindketten nagyon örültünk. Talán ez volt az első napom legnagyobb öröme. Bár édesapám és öcsém szórakoztató előadása is nagyon vicces volt. Szerdán korán keltünk, hogy átlépve a határt eljuthassak abba a városba, amiről már nagyon sokat hallottam, de még nem jártam ott korábban. Olyan dolgokat tudtam, amelyek kíváncsivá tettek. Ilyen a kincses város és az Erdély kapuja elnevezés, Mátyás király és a bíró története. A város: Kolozsvár. Egy nagyszerű ember várt minket, aki több órán keresztül mesélt a város nevezetességeiről, múltjáról, jelenéről és válaszolt minden kérdésünkre. Eközben sokat sétáltunk, pihenni a nevezetességek előtt, vagy azokban álltunk meg. Ilyen volt a Farkas utcai református templom, a domonkos szerzetesek, majd ferencesek templom, ahol a csíksomlyói Szűzanya szobrának másolata látható. Pihentünk a régi várfal tövének hűvösében is. Vizeskedtünk a főtér szökőkútjánál a Mátyás szoborral szemben jégkrémet nyalogatva. Visszafelé a buszon énekeltünk és sokat játszottunk. Erre is jó volt a hosszú út. Minden nap nagyon finom és bőséges étkezésben volt részünk, amiért köszönettel tartozunk vendéglátóinknak. Még arra is figyeltek, hogy a hosszú utakon legyen mit ennünk. Köszönök mindent a táborral kapcsolatban! (Papp Lili Mária)

Köszönöm szépen az egyeki plébániának és a tábor szervezőinek, hogy együtt tölthettük ezt az időt, és színesebbé tették a hetet. Visszagondolva nagyon hamar eltelt az 5 nap, de sosem unatkoztunk, megérte elmenni. Mindennap izgatottan vártuk az aznapi programokat. Esténként pedig kis meglepetéssel készültek a felnőttek, színházi jelenetekbe beillő előadást láthattunk. Az őrangyalos játék is tanulságos volt, megtanultunk a másik emberre figyelemmel fordulni, kedveskedni. Rengeteg helyre eljutottunk. Számomra legjelentősebb élmény marad a szerdai nap, amikor Kolozsvárra városnézőbe látogattunk el. Mindezekért hálás vagyok a Jóistennek, hogy lehetőséget adott mindannyiunk számára, hogy itt lehettünk a ,,Hittanos-Sport Táborban”. A vallás gyakorlása mellett, sportos játékokat is űztünk. Megannyi élménnyel gazdagodtunk, minden gondot elfeledve önfeledten nevettünk, jól éreztük magunkat. Hitünkben gyarapodtunk. Új emberekkel ismerkedhettünk, általuk barátságra leltünk. Külön köszönet a házias ellátásért. Életre szóló emlékekkel térhettünk haza! (Angéla)

Az elmúlt napokban olyan közösség tagja lehettem, amit nagy odafigyelés és tapintatosság jellemzett. Hálás vagyok az együtt töltött napokért mind a gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. Ha kiemelhetném, hogy mi lesz a legkedvesebb emlékem, ezt felelném: Örülök, hogy örömet okozhattam. Örülök, hogy elfogadtak és szeretve voltam. Próbáltam én is így tenni és láttam ennek gyümölcseit. (Enikő)

Nekem nagyon tetszett a templomok gyönyörűsége, az együttlét csodái, a strandon a játék, Kolozsváron a temető, a református templom és az, hogy a szökőkútnál vizeskedhettünk. Az esti nyársalás és a tábortűz is jó közös élmény volt. A biciklizés is tetszett bár egyedül nem ment volna de így közösen sikerült A lányok nagyon viccesek voltak, a felnőttek pedig jó játékokat találtak ki nekünk. A hittantábor annyira jó volt, hogy jövőre is eljövök! (Évike és Boglárka)